Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPennington, Colin G.; Curtner-Smith, Matthew D.; Wind, Stefanie A.
TitelInfluence of a physical education teacher's perceived age on high school pupils' perceptions of effectiveness and learning.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss des vermeintlichen Alters des Sportlehrers auf das Lernen von High-School Schülern und auf ihre Wahrnehmung von Effektivität.
QuelleIn: European physical education review, 26 (2020) 1, S. 22-35Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18816342
SchlagwörterKompetenz; Soziale Norm; Experiment; Lehrer; Schüler; Altern; Sportunterricht; USA; Lernerfolg; Kompetenz; Sportpädagogik; Soziale Norm; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Lehrer; Schüler; Lernerfolg; Experiment; Sportpädagogik; Sportunterricht; Altern; Effektivität; Effektivität; USA
AbstractFew studies have focused on the issues older physical education (PE) teachers encounter which may limit their effectiveness. The purpose of this study was to examine the influence of a PE teacher's apparent age on high school pupils' learning and perceptions of the teacher. Participants were 114 ninth, tenth, eleventh, and twelfth grade pupils. They were randomly assigned to watch one of two virtually identical filmed swimming lessons taught by the same teacher. In the young-appearance lesson, the teacher taught as his normal and relatively youthful self. In the middle-aged lesson (MAL), his appearance had been aged by a theatrical makeup artist. Following the viewing of their assigned lesson, pupils completed an examination over lesson content and a questionnaire asking them about their perceptions of the teacher. Inferential statistical tests indicated that the pupils who watched the MAL perceived the teacher more favorably. Performance on the content examination was similar for pupils who watched either film. These findings provided support for a psychological/developmental explanation of how and why pupils respond to and learn from PE teachers of different ages. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: