Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWangdu, Kalsang
TitelDecoloniality, power and ideology in the social studies textbooks of Tibetan exile schools.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 52 (2020) 2, S. 230-246Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 245-246
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2019.1657958
SchlagwörterMethode; Grundschule; Methode; Nationalbewusstsein; Schulbuch; Tibet; Sozialkunde; Grundschule; Schulbuch; Nationalbewusstsein; Sozialkunde; Tibet
AbstractHistory is often deemed essential to the construction of national identity. However, the issue of how refugee communities construct their national identity and the image of their historical legacy via the teaching of history is an understudied one. As such, this study examines the role of history teaching in the construction of national identity in the context of Tibetan refugee schools in India. By employing critical discourse analysis of the primary-level social studies textbooks with a focus on power and representation, this paper analyses the key features of nation-building project of the Tibetan exiles, and how nation-building project manifests itself in the curricular and pedagogical practices of social studies education. The findings show presence of an overriding political and cultural agenda in the social studies textbooks. The paper argues that refugees and other communities in diaspora live in an unstable socio-political climate where the use of history for the construction of collective national identity is even more pertinent and urgent.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: