Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCapel, Susan; Bassett, Sophy; Lawrence, Julia; Newton, Angela; Zwozdiak-Myers, Paula
TitelHow trainee physical education teachers in England write, use and evaluate lesson plans.
Gefälligkeitsübersetzung: Wie englische Sportreferendare Unterrichtspläne schreiben, verwenden und evaluieren.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 4, S. 964-982Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18785053
SchlagwörterEvaluation; England; Lernziel; Schulpraktikum; Unterrichtsvorbereitung; Evaluation; Sportunterricht; Unterrichtsplanung; Nutzung; Lernerfolg; Aufgabe; Sportpädagogik; Unterrichtsstunde; Lehrerausbildung; Schulpraktikum; Lernerfolg; Lerninhalt; Lernziel; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsplanung; Unterrichtsstunde; Unterrichtsvorbereitung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Effektivität; Aufgabe; Effektivität; Nutzung; England
AbstractTraditionally, all physical education initial teacher training (PEITT) courses in England, and in many other countries, require trainee teachers to complete detailed lesson plans for each lesson they teach in their school-based practicum and then to evaluate those lessons. However, there has been a limited amount of research on lesson planning in PEITT generally or in England specifically. The purpose of this study therefore was to gain an initial insight into how trainee physical education teachers write, use and evaluate lesson plans. Two-hundred-and-eighty-nine physical education trainees in England completed a questionnaire about lesson planning after finishing a block school-based practicum. Frequencies and percentages were calculated for the limited-choice questions on the questionnaires and open-ended questions were analysed using thematic analysis. Results showed mixed responses, with no one method followed by all trainees. Some trainees stated they planned and/or evaluated lessons as taught. Some stated they completed the plan and/or evaluation proforma to 'tick a box'. The highest percentage of trainees stated it took between half an hour and one-and-a-half hours to plan each lesson. Although most trainees stated they found the plan useful in the lesson, others stated they found it too detailed to use. Some stated they did not deviate from the plan in the lesson, whereas others adapted the plan. The majority of trainees stated that evaluation enabled them to see if objectives had been achieved. Results are discussed in relation to teaching trainees how to plan lessons in PEITT in England. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: