Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEllison, Douglas W.; Mays Woods, Amelia
TitelPhysical education teacher resilience in high-poverty school environments.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Resilienz von Sportlehrern an Schulen im Umfeld von großer Armut.
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 4, S. 1110-1127Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18800091
SchlagwörterFührungsstil; Stressbewältigung; Vertrauen; Soziale Interaktion; Arbeitsbedingungen; Arbeitsplatz; Kooperation; Lehrer; Schulverwaltung; Stress; Vertrauen; Sportunterricht; USA; Soziale Unterstützung; Sportpädagogik; Führungsstil; Stressbewältigung; Schulverwaltung; Lehrer; Stress; Soziale Schicht; Sportpädagogik; Sportunterricht; Arbeitsbedingungen; Arbeitsplatz; Soziale Unterstützung; Kooperation; Widerstandsfähigkeit; USA
AbstractThe purpose of this study was to investigate how the organizational context within high-poverty schools influences physical education (PE) teacher resilience. This study used an exploratory multiple case study design grounded in resilience theory. School administrators can create environments that either support or inhibit teachers' attitudes about their jobs by the organizational structures and cultures they create in schools and through the relationships they foster. Because teacher attrition has a negative influence on the educational system, especially in high-poverty schools, providing resources to build resilience in teachers is critical to their professional success and development. Although literature exists related to PE teacher attrition, little work has focused on the reasons that they may remain in their role as a PE teacher. Understanding the facilitators and barriers to PE teacher resilience may aid in alleviating PE teacher attrition in high-poverty schools. The teacher participants (n = 10) and school administrators (n = 4) were chosen from six schools (five elementary schools and two middle schools) from two (one urban, one rural) high-poverty school districts (identified by having at least 90% of students eligible for free and reduced price lunch) in the Midwestern US. Two main themes surfaced regarding teachers' resilience capacity: (a) school culture - the inconsistency in perceived leadership and support; and (b) elevated teacher turnover. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: