Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Scheunpflug, Annette; Affolderbach, Martin |
---|---|
Titel | Zur Funktion unscharfer Begriffe. Ein Plädoyer für einen reflexiven Blick auf Explikationen. Paralleltitel: On the function of fuzzy terms : A plea for a reflexive look at explications. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 2, S. 187-198Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230 |
Schlagwörter | Sinn; Erziehungswissenschaft; Assoziation; Begriff; Kommunikation; Erklärung; Wort; Abstraktion; Definition; Theoriebildung |
Abstract | Concepts are commonly used to describe words which are, beyond a singular object, connected with an idea. This paper argues that concepts should not only be understood by a precise definition, but also with a reflexive view of their implications. Thus, the blurriness of terms fulfils important functions, including the role of communicative connectivity. This observation is discussed in regard to its meaning for educational research. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2020/1 |