Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacPhail, Ann; Sohun, Rhoda
TitelInterrogating the enactment of a service-learning course in a physical education teacher education programme.
Less is more?
Gefälligkeitsübersetzung: Die Hinterfragung der Durchführung eines Kurses mit gemeinnütziger Arbeit in der Sportlehrerausbildung. Ist weniger mehr?
QuelleIn: European physical education review, 25 (2019) 3, S. 876-892Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X18783922
SchlagwörterErfahrung; Evaluation; Erfahrung; Gemeinnützigkeit; Lernziel; Programm; Sport; Studium; Engagement; Evaluation; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Sportpädagogik; Kurs; Lehrerausbildung; Lernprozess; Lernziel; Unterrichtsmethode; Programm; Engagement; Sport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Studium; Kurs; Gemeinnützigkeit; Theorie-Praxis-Beziehung
AbstractService-learning is a community-based method of education in which students fulfil the academic goals of their courses and simultaneously contribute to the welfare of the community. The purpose of this study is to interrogate a course-embedded service-learning project in a physical education teacher education programme to provide a broader, potentially more critical view of the experience, knowledge and learning related to our effort to link service and learning. A specific focus is the extent to which the strategies employed enhanced or hindered pre-service teachers' (PSTs') and university faculty understanding and experience of service-learning. Three main challenges arose in striving towards the delivery and experience of a meaningful, relevant and worthwhile service-learning course: the challenge of linking academic coursework with community service structured through reflective practice; creating a generous amount of designated space for faculty and PSTs' dialogue focusing specifically on PSTs' service-learning partnership (SLP) and weekly reflections; and discussing the appropriate proposed assessment points with PSTs and creating sufficient space and time in the course for PSTs to explore how their weekly SLP experience can most effectively contribute to completing the related assessments. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: