Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHizli Alkan, Sinem; Priestley, Mark
TitelTeacher mediation of curriculum making.
The role of reflexivity.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 51 (2019) 5, S. 737-754Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2019.1637943
SchlagwörterLehrer; Schottland; Wales; Curriculumentwicklung; Reflexivität; Lehrer; Curriculumentwicklung; Reflexivität; Schottland; Wales
AbstractThis research explores curriculum making by teachers and offers a nuanced way of understanding these practices through the concept of reflexivity. The study draws from a collective case study of teachers in an online focus group, in order to identify and analyse diverse thinking on the curriculum making by teachers from Scotland and Wales. A WordPress® page was set up to generate both synchronous and asynchronous discussions over a period of five weeks to discuss curricular issues. Six teachers from Scotland and three teachers from Wales participated in the discussions. Data collection tools comprised iteratively designed interview questions and an Internal Conversation Indicator (ICONI), for indicating participants' dominant mode of reflexivity. Data were analysed thematically, drawing from Margaret Archer's theoretical constructs relating to reflexivity and internal conversation. Data analysis suggests that reflexivity provides a useful lens for understanding teachers' particular approaches to curriculum making. The research suggests that curriculum making practices can be understood, at least partially, in relation to different modes of reflexivity. Further research is needed to substantiate these arguments and provide a richer picture of curriculum making.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2020/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: