Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Obermaier, Michael; Ode, Erik |
---|---|
Titel | Feindbildkonstruktion in populärer pädagogischer Literatur. Paralleltitel: How concepts of an enemy are constructed in popular pedagogical literature. |
Quelle | In: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 95 (2019) 1, S. 74-90Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0507-7230; 2589-0581 |
Schlagwörter | Erziehung; Pädagogik; Forschung; Lehrer; Literatur; Tabu; Feindbild; Berufsbild; Pädagoge; Elternratgeber; Ratgeber |
Abstract | Since the time of enlightenment, gradually a popular educational advisory literature has established itself and has become a gigantic market which - beyond pedagogically reflective theory - has by now achieved an enormous power of pedagogical interpretation. Against this setting, the present contribution examines the reasons, mechanisms and enemy concepts which lead to an undermining of educational and to an enhancement of popular narratives. It shows that pedagogic concepts of the enemy constitute a very worthwhile area of pedagogic research, hitherto taken into consideration far too little. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/4 |