Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMéndez-Carbajo, Diego; Wolla, Scott A.
TitelOne small spoonful at a time.
Long-form vs. shortform financial education online learning modules.
QuelleIn: Empirische Pädagogik, 32 (2018) 3/4, S. 401-415Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0931-5020
SchlagwörterBildung; Empirische Untersuchung; Quasi-Experiment; Test; Bildung; Design; Information; Schüler; Test; USA; Lernerfolg; Informationsverarbeitung; E-Learning; Schüler; Lernerfolg; Schülerleistung; Lerninhalt; Design; Finanzen; Ökonomie; E-Learning; Information; Informationsverarbeitung; Online; USA
AbstractThis paper studies the differences in student learning outcomes associated with changes in the format of online learning resources. The authors compare completion rates and degrees of student achievement across several financial education learning modules produced by the Federal Reserve Bank of St. Louis. Initially designed as a long-form online learning module focused on financial education the module "The time value of money" was later "chunked" into five separate short-form learning modules. Working on a sample of 68,972 students, we adopt a two-group pre- and posttest quasi-experimental design. The authors find across-the-board evidence of increased completion rates among registered students and statistically significant increases in average differences between pre-test and post-test scores. Additionally, they study how the increases in scores are distributed across students by comparing pre-test grade quartiles. Finally, they document changes in information absorption at the test-item level across module lengths. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Empirische Pädagogik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: