Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSpence, Crawford
TitelJudgement versus 'metrics' in higher education management.
QuelleIn: Higher education, 77 (2019) 5, S. 761-775Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-018-0300-z
SchlagwörterAkademiker; Bedarf; Wettbewerb; Hochschule; Wettbewerb; Akademiker; Hochschule; Bedarf
AbstractThis article argues that universities currently privilege an instrumental ethos of measurement in the management of academic work. Such an ethos has deleterious consequences, both for knowledge production and knowledge transfer to students. Specifically, evidence points towards the production of increasingly well-crafted and ever more numerous research outputs that are useful in permitting universities to posture as world class institutions but that ultimately are of questionable social value. Additionally, the ever more granular management of teaching and pedagogy in universities is implicated in the sacrifice of broad and deep intellectual enquiry in favour of ostensibly more economically relevant skills that prepare graduates for the travails of the labour market. In both cases, metric fetishization serves to undermine nobler, socially minded visions of what a university should be. For such visions to flourish, it is imperative that universities take steps that explicitly privilege a collegial ethos of judgement over a managerialist ethos of measurement. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: