Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKerner, Charlotte; Haerens, Leen; Kirk, David
TitelUnderstanding body image in physical education.
Current knowledge and future directions.
Gefälligkeitsübersetzung: Das Körperbild im Sportunterricht verstehen. Aktuelle Erkenntnisse und zukünftige Forschungsrichtungen.
QuelleIn: European physical education review, 24 (2018) 2, S. 255-265Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X17692508
SchlagwörterEmpirische Forschung; Psyche; Schüler; Sportpsychologie; Schulsport; Sportunterricht; Psyche; Sportpädagogik; Unterrichtsforschung; Körperbild; Empirische Forschung; Schüler; Unterrichtsforschung; Körper (Biol); Schulsport; Sportpsychologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Körperbild
AbstractBody image disturbance in children and adolescents has negative implications for psychological and physical well-being. To positively impact well-being, it is important to explore factors that influence body image and to identify strategies that can be used to reduce body image disturbance. The school curriculum can play a significant role in shaping how children and adolescents experience their bodies. Within this school curriculum, physical education lessons represent one of the only school subjects in which the body is a focus of curricular outcomes. In physical education, the body is judged for physical ability but is also situated in a space that provides the potential for social comparisons and body judgements. Significant attention has been paid to the development of classroom-based interventions that aim at reducing body image disturbance, yet physical education has largely been ignored as a context in which one can effectively intervene. This paper reviews current knowledge on the relationship between physical education and body image disturbance by using the cognitive-behavioural model of body image developments as a guiding framework. It also considers the contribution that physical education could make to wider school-based interventions. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: