Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHein, Vello; Emeljanovas, Arunas; Mieziene, Brigita
TitelA cross-cultural validation of the controlling teacher behaviours scale in physical education.
Gefälligkeitsübersetzung: Eine kulturübergreifende Validierung der "Controlling Teacher Behaviours Scale" im Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 24 (2018) 2, S. 209-224Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X16681821
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Faktorenanalyse; Validität; Faktorenanalyse; Lehrer; Validität; Lehrerverhalten; Sportunterricht; Sportpädagogik; Lehrer; Lehrerverhalten; Messverfahren; Sportpädagogik; Sportunterricht
AbstractThe present study examined the validity of the factor structure and invariance of the Controlling Teacher Behaviours Scale (CTBS) across two nations. Data were collected from Estonian (n=453) and Lithuanian (n=431) students using the multidimensional measure of teachers' controlling behaviours. Multi-sample confirmatory factor analyses showed that the measure of teachers' controlling behaviours with four scales (negative conditional regard, controlling use of rewards, excessive personal control and intimidation) were partially invariant at the configural, metric and strong invariance level. The results of the latent mean estimates showed no differences between Estonian and Lithuanian students in respect of the perception of the use of reward, whereas the perception of negative conditional regard, intimidation and excessive personal control appeared to be higher for Estonian students. The results indicated that CTBS is generally suitable for measuring the perceptions of teachers' controlling behaviour among Estonian and Lithuanian students. Furthermore, results established that one item was perceived differently across samples and, therefore, there is a need for further research to test the invariance of the CTBS among student samples with different cultural backgrounds. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: