Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHardy, Ian
TitelPractising the public? Collaborative teacher inquiry in an era of standardization and accountability.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 50 (2018) 2, S. 231-251Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2017.1402958
SchlagwörterKommunikatives Handeln; Testdurchführung; Bildungspolitik; Lehrer; Lernen; Curriculum; Öffentlichkeit; Testen; Habermas, Jürgen
AbstractThis paper analyses the nature of collaborative teacher learning as a form of 'public sphere', under current policy conditions. The research draws upon Habermas' notions of communicative action and public spheres, and literature on the nature of teachers' learning in the context of standardized curriculum and assessment reform, to analyse how teachers' work and learning can be understood in light of pressure for increased accountability for improved performance. Drawing upon transcripts of professional learning meetings-referred to as 'Inquiry Cycles'-at a school in northern Queensland, Australia, and interviews with participants, the research reports that while the Inquiry Cycles constituted a 'public sphere' for teachers' learning and inquiry, they were simultaneously influenced by more instrumental policy support for an increasingly prescriptive curriculum, and pressure for improved performance, particularly against standardized measures of literacy and numeracy. The research explores how a public sphere in the form of the Inquiry Cycles was responsive to these more instrumentalist forms of rationality, revealing a need for cautious engagement with such initiatives under current policy conditions, even as they have the potential to effect more productive learning on the part of teachers.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: