Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwamberger, Benjamin; Curtner-Smith, Matthew
TitelInfluence of a training programme on a preservice teacher's ability to promote moral and sporting behaviour in sport education.
Gefälligkeitsübersetzung: Einfluss eines Trainingsprogramms auf die vordienstlichen Lehrfähigkeiten zur Erhöhung moralischen und sportlichen Verhaltens im Sportunterricht.
QuelleIn: European physical education review, 23 (2017) 4, S. 428-443Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X16653586
SchlagwörterFührungsstil; Pädagogische Psychologie; Schülermitwirkung; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerverhalten; Schülerverhalten; Moral; Frisbee; Sportpädagogik; Sportunterricht; Trainingsprogramm
AbstractSport education (SE) has been touted as a model particularly conducive to realizing affective objectives. The purpose of the current study was to investigate the influence of a training programme on one preservice physical education (PE) teacher's ability to promote moral and sporting behaviour in SE. The participants in the study were the teacher, Alex, and the 75 middle school students he taught within two 20-lesson SE Ultimate Frisbee seasons. The theories of structural development and social learning guided data collection and analysis. Data were collected with nine qualitative methods and reduced to themes by employing analytic induction and constant comparison. Many of the students in the study had been socialized into norms of sporting participation that were mostly negative and believed that it was acceptable to behave in an unfair and unsporting manner. During the course of the two seasons, Alex managed to get many of them to question this thinking and to engage in positive sporting behaviours. That he did not change the thinking or behaviours of some highly skilled students, and that the behaviours of other students of similar skill level regressed once the seasons became more competitive, illustrated how powerful the negative influences of the institution of organized youth and school sport can be. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: