Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Perlman, Dana; Caputi, Peter |
---|---|
Titel | Examining the influence of Sport Education on the precursors of amotivation. Gefälligkeitsübersetzung: Eine Untersuchung des Einflusses von Sport Education auf die Anzeichen von Amotivation. |
Quelle | In: European physical education review, 23 (2017) 2, S. 212-222Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1356-336X; 1741-2749 |
DOI | 10.1177/1356336X16643921 |
Schlagwörter | Einstellung (Psy); Verhaltensänderung; Australien; Badminton; Schüler; Engagement; Lernmotivation; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Sportpädagogik; Bedürfnisbefriedigung; Interesse; Schüler; Interesse; Lernbedingungen; Lernmotivation; Lerninhalt; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsmodell; Unterrichtsreihe; Engagement; Badminton; Sportpädagogik; Sportunterricht; Bedürfnisbefriedigung; Australien |
Abstract | The purpose of this study was to examine the influence of Sport Education on the constructs that facilitate amotivation. A total of 78 amotivated secondary students were engaged in a 15-lesson unit of badminton taught using the Sport Education or skill-drill-game approach. Constructs that facilitate amotivation were assessed using the Amotivation Inventory in Physical Education survey using a pre-test and post-test design. Data were analysed using linear mixed modelling. Results indicated that Sport Education brought about a significant change for half of the pre-cursors of low levels of motivation. These findings indicate support for the notion that Sport Education can facilitate positive change for students with low levels of motivation. (Autor). |
Erfasst von | Bundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn |
Update | 2018/1 |