Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSundström Sjödin, Elin; Wahlström, Ninni
TitelEnacted realities in teachers' experiences.
Bringing materialism into pragmatism.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 49 (2017) 1, S. 96-110Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2016.1205139
SchlagwörterBewertung; Lehrer; Realismus; Theorie; Netzwerk; Akteur; Lehrer; Realismus; Bewertung; Netzwerk; Theorie; Akteur
AbstractIn this article we explore factors that constitute 'the social' for the teacher Susan, which at the same time highlights ethical aspects of the exercise of her profession. We meet her in a situation where she is setting grades, and our interest focuses on the relations that become of concern for her in her professional task to give the students their grades. In this exploration, we recognize the renewal of interest in realism and examine the possible links that can be drawn between transactional realism, as a pragmatic view, and the new materialism, here represented by actor-network theory. Building on a narrative from an interview with a named teacher in a daily newspaper, the empirical study focuses on actors constituting Susan's reality when grading. Our argument is that in order to understand the complex levels of aspects that influence teachers' actions, it is necessary to start from the local and from there trace the human and material factors that may affect teachers' room for action. Bringing material aspects into the consideration of Susan's situation helps us see that technology itself changes time and spaces and moves the action of grading into spaces outside her professional sphere.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: