Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Westbury, Ian; Sivesind, Kirsten |
---|---|
Titel | State-based curriculum-making, Part 2, the tool-kit for the state's curriculum-making. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 48 (2016) 6, S. 757-765Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272; 1366-5839 |
DOI | 10.1080/00220272.2016.1186738 |
Schlagwörter | Schulsystem; Curriculumentwicklung; Segmentierung; Kommission; Verwaltung; Deutschland |
Abstract | The paper identifies three tools that support the administrative instrument of a state-based curriculum commission: compartmentalization, licensing and segmentation. These tools channel the state's curriculum-making towards forms of symbolic rather than regulatory action. The state curriculum becomes a framework for the ideological governance of schools and school systems. |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2017/2 |