Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMiller, Paul A.; Potter, Ian; Bennett, Kenrick; Carter, Talia; Hylton-Fraser, Kadia; WilliamsonTeape, Katherine; Nelson-Mayne, Shernette
TitelCrossing the border: Reconstructing and re-aligning teacher and principal identities through a Study Tour.
QuelleIn: Journal of adult and continuing education, (2015) 1, S. 31-47Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1477-9714; 1479-7194
DOI10.7227/JACE.21.1.4
SchlagwörterErwachsenenbildung; Jamaika; Lehrerbildung; Erfahrungsorientiertes Lernen; Studienreise; Professionalität; Lehrerbildung; Erfahrungsorientiertes Lernen; Erwachsenenbildung; Professionalität; Studienreise; Jamaika
AbstractA Study Tour is an opportunity for reflection in a new context. It emphasises experiential learning and offers both group and self-directed activities, enabling participants to explore new territories, cultures and people. It is a transformative reflectivce activity. This paper learns from the case study of a transformative experience for a group of Jamaican teachers and principals crossing the borders and engaging in a UK Study Tour. The evidence illuminates how teachers and principals might cross mental borders and widen their perspectives on the practice and leadership of education through experiential activities, and the ways teachers and principals can integrate new insights gained from crossing a border with existing knowledge from their side of their border. The main purpose of this qualitative reflective case study was to investigate the impact that Study Tours can have. The findings suggest that participants experienced remarkable personal and professional growth which are likely to result in significant changes to their practice and professional identity.
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of adult and continuing education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: