Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLipnevich, Anastasiya A.; MacCann, Carolyn; Krumm, Stefan; Burrus, Jeremy; Roberts, Richard D.
TitelMathematics attitudes and mathematics outcomes of U.S. and Belarusian middle school students.
QuelleIn: Journal of educational psychology, 103 (2011) 1, S. 105-118Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663; 1939-2176
DOI10.1037/a0021949
SchlagwörterEinstellung (Psy); Verhalten; Middle School; Schüler; Interkulturelle Differenz; Mathematik; Mathematikunterricht; Leistung; USA
AbstractExamined the applicability of the theory of planned behavior in predicting mathematics performance, as well as the predictive power of mathematics attitudes in a cross-cultural study. 382 middle school students (mean age 13 years) from the United States and 339 from Belarus (mean age 13 years) participated. Measures included the Mathematics Attitude Questionnaire (MAQ), a math skills test, student-reported grades, and parent-reported grades. Results obtained via confirmatory factor analysis supported the viability of the theory for both samples. 25% to 32% of the variance of mathematics grades could be explained by the theory of planned behavior components. 17% of the variation in test grades could be explained by the theory of planned behavior over and above the effects of mathematics ability test scores. In conclusion, the authors discuss intervention and training implications and the need for longitudinal and cross-cultural research. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: