Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTorbeyns, Joke; Obersteiner, Andreas; Verschaffel, Lieven
TitelNumber sense in early and elementary mathematics education.
QuelleIn: Yearbook of the Department of Early Childhood Studies (Univ. of Ioannina), (2012) 5, S. 60-75
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2241-200X
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Forschung; Interventionsstudie; Grundschule; Kind; Kindergarten; Mathematikunterricht; Schüler; Entwicklung; Bildungsforschung; Empirische Forschung; Kind; Kindergarten; Grundschule; Schüler; Mathematikunterricht; Zahlenverständnis; Entwicklung; Überblick
AbstractNumber sense is crucial in daily life and therefore an important aspect of education. The development of number sense recently attracted the attention of an increasing number of researchers in the domains of cognitive and developmental (neuro)psychology, (psychology of) mathematics education, special education, and educational neuroscience. In this article, [the authors] integrate and discuss the major results of these numerous studies on children's acquisition of number sense. [They] start with the definition of the concept of number sense. Afterwards, [they] summarize the major findings on children's acquisition of number sense from infancy to the early school years. Next, [they] provide an overview of recent intervention studies aiming at stimulating the development of number sense in young children. [The authors] end with a summary of the major findings and future issues for studies in this domain. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: