Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHartnett, D. Niall; Nelson, Jason M.; Rinn, Anne N.
TitelGifted or ADHD? The Possibilities of Misdiagnosis
QuelleIn: Roeper Review, 26 (2003) 2, S.73 (4 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0278-3193
SchlagwörterIdentification; School Counseling; Graduate Students; Hyperactivity; Counseling Services; Attention Deficit Disorders; Gifted; Clinical Diagnosis; Case Studies; Statistical Analysis
AbstractThis research intends to provide empirical support for the possibility of misdiagnosis of giftedness and Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Forty-four graduate students enrolled in a school counseling program acted as participants. Participants were given one of two forms, both of which provided a hypothetical case study of a young boy with characteristics of both giftedness and ADHD. Participants were then asked for a diagnosis. A chi-square analysis suggests a statistically significant difference whereby the suggestion of the diagnosis of giftedness can lead participants away from a diagnosis of ADHD. Implications for educators and graduate level counseling and psychology programs are provided. (Author).
AnmerkungenRoeper Review, P.O. Box 329, Bloomfield Hills, MI 48303. Tel: 248-203-7321; e-mail: info@roeperreview.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Roeper Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: