Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDriessen, Geert; Sleegers, Peter
TitelConsistency of Teaching Approach and Student Achievement: An Empirical Test.
QuelleIn: School Effectiveness and School Improvement, 11 (2000) 1, S.57-79Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453
SchlagwörterAcademic Achievement; Classroom Environment; Disadvantaged Youth; Elementary Education; Ethnic Groups; Foreign Countries; Grade 8; Institutional Characteristics; Socioeconomic Status; Student Characteristics; Teacher Characteristics; Teacher Effectiveness; Working Class; Netherlands
AbstractA study examined the relationship among school, class, teacher, and student characteristics in Dutch elementary schools. Results of multilevel analysis of data from 7,410 eighth graders and 1,714 teachers in 567 schools found a consistent teaching approach irrelevant to achievement levels. Student socioethnic background seemed most important. (Contains 33 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Effectiveness and School Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: