Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDelclos, Victor R.; und weitere
TitelEffects of Dynamic Assessment on Teachers' Expectations of Handicapped Children.
QuelleIn: American Educational Research Journal, 24 (1987) 3, S.325-36Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Aptitude Treatment Interaction; Children; Early Childhood Education; Educational Assessment; Expectation; Learning Processes; Mental Retardation; Multiple Disabilities; Special Education; Student Evaluation; Teacher Attitudes
AbstractThis study examined the effects that viewing dynamic assessment situations have on 60 teachers' expectations of two retarded children as learners. Results from an expectations questionnaire and other results indicate that teacher observation of a dynamic assessment raise teacher expectations of the assessed child's ability. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: