Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEison, James A.; und weitere
TitelEducational and Personal Characteristics of Four Different Types of Learning- and Grade-Oriented Students.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 11 (1986) 1, S.54-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Style; Goal Orientation; Grades (Scholastic); Higher Education; Learning Strategies; Locus of Control; Personality Measures; Psychological Characteristics; Student Attitudes; Study Habits; Test Anxiety; Two Year Colleges; Sixteen Personality Factor Questionnaire
AbstractMeasures of general personality, study habits and attitudes, test anxiety, locus of control, and psychological types were used to provide a personal and educational characterization for students in each of the four different groups defined by LOGO II, a questionnaire designed to examine for grade orientation and learning orientation. (LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: