Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFreeborn, Beth A.; Hulbert, Jason P.
TitelPersuasive and Informative Advertising: A Classroom Experiment
QuelleIn: Journal of Economic Education, 42 (2011) 1, S.51-59 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0485
SchlagwörterClass Activities; Experiments; Advertising; Persuasive Discourse; Microeconomics; Economics Education; Undergraduate Students
AbstractThe authors outline a pair of classroom activities designed to provide an intuitive foundation to the theoretical introduction of advertising in monopoly markets. The roles of both informative and persuasive advertising are covered. Each student acts as a monopolist and chooses the number of (costly) advertisements and the price. The experiments are intended for intermediate microeconomics or industrial organization courses, but might be used in any course that covers advertising models. (Contains 7 tables and 14 notes.) (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Economic Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: