Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAboh, Sessi S. F.
TitelWhat It Means to Become Somebody: The Power of Perception and Girl's Educational Choices in Benin, Africa
QuelleIn: Journal of Negro Education, 75 (2006) 4, S.606 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2984
SchlagwörterForeign Countries; Females; Secondary School Students; Student Attitudes; Educational Attitudes; Womens Education; Gender Issues; Educational Attainment; Africa; Benin
AbstractThe analysis of the perceptions of the value of schooling as perceived by a group of female secondary school students in Benin, Africa, shows that the idea of becoming someone successful by going to school highly affects their educational choices. The author suggests that the educators should adopt measures and policies to tackle the problems of weakened jobs and pay prospects faced by the female population to encourage them to pursue higher education. (Author).
AnmerkungenJournal of Negro Education. Howard University, P.O. Box 311, Washington, DC 20059. Tel: 202-806-8120; Fax: 202-806-8434; e-mail: jne@howard.edu; Web site: http://www.journalnegroed.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Negro Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: