Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLokken, Gunvor
TitelGreetings and Welcomes among Toddler Peers in a Norwegian Barnehage
QuelleIn: International Journal of Early Childhood, 36 (2004) 2, S.43-58 (16 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-7187
SchlagwörterCeremonies; Child Care; Toddlers; Peer Groups; Interpersonal Relationship; Cultural Differences; Intercultural Communication; Foreign Countries; Interpersonal Communication; Norway
AbstractThis article focuses upon greetings and welcomes among one and two year old peers who meet regularly throughout a year in the context of a Norwegian barnehage (day care). The results show that about half of the toddler greetings may be paralleled to well-known forms of distant and close greeting across cultures, 21% were found to be essentially childlike and often involved prolonged greeting "ceremonies", indicating that a specific culture of welcoming may emerge among toddler peers meeting over time. The social significance of greeting in general and especially of toddler peer greeting is discussed. (Author).
AnmerkungenOMEP: Organisation Mondiale pour l'Education Prescolaire, Goteborg University, Department of Education, Box 300, Goteborg, Sweden SE-40530. Tel: +46 317 732461; Fax: +46 317 732391; Web site: http://www.omep-usnc.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Early Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: