Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElmer, Roger
TitelLearning from a Shift of Context?: Student Teachers on Non-School Placements.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 25 (2002) 2-3, S.239-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterElementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Outcomes of Education; Preservice Teacher Education; Program Effectiveness; Student Placement; Student Teaching; United Kingdom
AbstractExplored the influence of two preservice placements on five teachers' current practice. Interview data indicated that, despite a clearly defined curriculum framework, placements did not achieve their purpose. This paper recommends considering three issues when designing placements: learners need to believe that they are undertaking authentic activities within their placements, there are opportunities for closure of learning cycles, and there are strong links between learning process and learning support. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: