Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMueller, Carolyn B.; Jones, Gordon; Ricks, David A.; Schlegelmilch, Bodo B.; Van Deusen, Cheryl A.
TitelInformation and Communication Technology in the Classroom: An Empirical Study with an International Perspective.
QuelleIn: Journal of Teaching in International Business, 12 (2001) 3, S.21-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0897-5930
SchlagwörterAudiovisual Aids; Business Administration Education; College Faculty; Computer Uses in Education; Educational Technology; Information Technology; Instructional Innovation; International Trade; Teacher Attitudes
AbstractSurveyed international business faculty in 14 countries about their perceptions and use of information and communication technology (ICT) in the classroom. Faculty believe the primary advantages of ICT are that they provide positive impact on visual as well as audio learners, and promote greater understanding, excitement, and student interest. Barriers include lack of adequate training and support staff and increased preparation time. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teaching in International Business" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: