Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShkedi, Asher
TitelEducating Reflective Teachers for Teaching Culturally Valued Subjects: Evaluation of a Teacher-training Project.
QuelleIn: Evaluation and Research in Education, 14 (2000) 2, S.94-110Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0790
SchlagwörterCultural Awareness; Foreign Countries; Judaism; Practicums; Student Teachers; Teacher Education; Teaching Methods; Values; Israel
AbstractEvaluated a teacher training project in Israel for teaching Jewish culturally valued subjects focusing on the practicum activities of the first year. Many of the 16 student teachers displayed a significant measure of reflectivity, but their critical reflection was almost completely undeveloped. Results suggest that the key to developing reflective teachers lies in the quality of pedagogical guidance provided. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Evaluation and Research in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: