Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcLean, Monica; Bullard, Joanna E.
TitelBecoming a University Teacher: Evidence from Teaching Portfolios (How Academics Learn To Teach).
QuelleIn: Teacher Development, 4 (2000) 1, S.79-101Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1366-4530
SchlagwörterBeginning Teachers; College Faculty; Evaluation Methods; Higher Education; Portfolio Assessment; Reflective Teaching; Student Centered Curriculum; Teacher Competencies; Teacher Evaluation; Teaching Skills
AbstractSuggests that becoming an expert teacher and judging teaching quality are complex and situational, exploring the use of a conceptual framework for analyzing eight teaching portfolios submitted by new university teachers as an assessment and qualification requirement. The study made a case for analyzing portfolios by asking whether teachers held student-centered conceptions of teaching and were reflective practitioners. (SM)
AnmerkungenTeacher Development; Triangle Journals Ltd., P.O. Box 65, Wallingford, Oxford OX10 0YG, United Kingdom; E-mail: subscriptions@triangle.co.uk; Web site: http://www.triangle.co.uk.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: