Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCastle, Jane
TitelStrategies Against Oppression: A Case Study of the Background, Upbringing, and Education of Black Managers in Affirmative Action Programmes in South Africa.
QuelleIn: British Journal of Sociology of Education, 17 (1996) 4, S.389-413Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-5692
SchlagwörterAdministrator Characteristics; Affirmative Action; African Culture; African History; Apartheid; Black Employment; Civil Rights; Employer Employee Relationship; Employment Experience; Foreign Countries; Middle Management; Racial Discrimination; Racial Integration; Social Change; South Africa
AbstractProfiles a series of black managers who have risen to successful positions through utilizing affirmative action programs in post-apartheid South Africa. The men credit the influence of their family, upbringing, and religion for their ability to persevere. Questions the social pathology theory assumption that a culture of poverty survives generations. (MJP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British Journal of Sociology of Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: