Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVonk, M. Elizabeth; und weitere
TitelFemale MSW Students' Satisfaction with Practicum Supervision: The Effect of Supervisor Gender.
QuelleIn: Journal of Social Work Education, 32 (1996) 3, S.415-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1043-7797
SchlagwörterField Experience Programs; Graduate Students; Higher Education; Job Satisfaction; Participant Satisfaction; Practicums; Professional Education; Sex Differences; Social Work; Student Attitudes; Supervisors; Teacher Student Relationship; Womens Education
AbstractA 1995 study involving 78 female master's of social work (MSW) students compared satisfaction with field practicum supervision of those with female and those with male field instructors. Results revealed one statistically significant but practically unimportant finding that favored male instructors. The little existing research appears to support a gender-neutral policy for matching students and supervisors. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Social Work Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: