Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosch, Teryl Ann; Reich, Jill N.
TitelThe Enculturation of New Faculty in Higher Education: A Comparative Investigation of Three Academic Departments.
QuelleIn: Research in Higher Education, 37 (1996) 1, S.115-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
SchlagwörterAcculturation; Beginning Teacher Induction; Beginning Teachers; College Environment; College Faculty; Comparative Analysis; Departments; Entry Workers; Higher Education; Humanities; Institutional Research; Organizational Climate; Social Sciences; Socialization; Vocational Adjustment; Work Environment
AbstractA study using both quantitative and qualitative techniques investigated the role of institutional culture in socialization of newly-recruited faculty in social sciences/ humanities departments and compared them with perceptions of current faculty concerning institutional culture and departmental subcultures. Four stages of acculturation are proposed (prearrival, encounter, adaptation, commitment), and process dimensions and developmental tasks for each are identified. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: