Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBen-Peretz, Miriam; Kremer-Hayon, Lya
TitelThe Content and Context of Professional Dilemmas Encountered by Novice and Senior Teachers.
QuelleIn: Educational Review, 42 (1990) 1, S.31-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBeginning Teachers; Career Choice; Classroom Techniques; Ethics; Foreign Countries; Ideology; Junior High Schools; Lesson Plans; Secondary School Teachers; Social Environment; Teacher Student Relationship; Israel
AbstractInterviews with 6 junior high school teachers in Israel (3 novices and 3 who had 4-19 years of experience) yielded the following contexts for professional dilemmas: transition from student to teacher for novices; classroom concerns such as autonomy, curriculum planning, and ethical issues for both groups; and gaps between ideology and reality in societal context (senior teachers only). (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: