Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThomas, David
TitelA Model of the Determinants of Teachers' Attitudes to Integrating the Intellectually Handicapped.
QuelleIn: Australasian Journal of Special Education, 12 (1988) 2, S.12-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClass Size; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Leadership; Learning Disabilities; Mainstreaming; Mental Retardation; Models; Social Integration; Teacher Attitudes; Teacher Background; United Kingdom
AbstractThe paper describes a model of teachers' attitudes toward integrating children with moderate learning difficulties based on interviews with 550 teachers in Arizona and the United Kingdom. The model has four factors: traumatic experiences with the handicapped, class size, the "what-happened yesterday" factor, and leadership. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: