Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inButler, Ruth
TitelEnhancing and Undermining Intrinsic Motivation: The Effects of Task-Involving and Ego-Involving Evaluation on Interest and Performance.
QuelleIn: British Journal of Educational Psychology, 58 (1988), S.1-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Analysis of Variance; Developed Nations; Feedback; Foreign Countries; Grades (Scholastic); Hypothesis Testing; Intermediate Grades; Learning Processes; Pretests Posttests; Psychological Studies; Questionnaires; Rewards; Student Attitudes; Student Evaluation; Israel
AbstractDescribes study of fifth and sixth grade Jewish Israeli students that tested the hypothesis that intrinsic motivation will be differentially affected by task-involving and ego-involving evaluation. Three feedback conditions involving grades and individual comments are explained, and results are discussed in terms of student interest and performance. (30 references) (Author/LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: