Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStellern, John; und weitere
TitelA Dual-Task Investigation of Language-Spatial Lateralization.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 20 (1987) 9, S.551-56Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBrain Hemisphere Functions; Intermediate Grades; Language Skills; Learning Disabilities; Minimal Brain Dysfunction; Neurological Impairments; Slow Learners; Spatial Ability
AbstractInvestigation of the language-spatial lateralization of 76 intermediate grade right-handed regular education students found that "good" students had normal left hemisphere language and right hemisphere spatial lateralization but "poor" students had nonnormal lateralization. Academic problems and behavior problems were correlated with nonnormal brain organization, suggesting that many non-handicapped slow learners may be learning disabled. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: