Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSharpley, Christopher F.; Rodd, Jillian
TitelThe Effects of Real Versus Hypothetical Stimuli upon Preschool Children's Helping Behavior.
QuelleIn: Early Child Development and Care, 22 (1985) 4, S.303-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAltruism; Behavior Patterns; Cognitive Development; Early Childhood Education; Foreign Countries; Helping Relationship; Peer Relationship; Preschool Children; Responses; Sex Differences; Australia
AbstractExamined effects of presentation of a peer-in-need stimulus to preschool children in real versus hypothetical contexts, with results indicating a significantly higher incidence of helping behavior in real situations. Nature of helping response as a preoperational reaction to concrete contextual cues is verified. (Author/DST)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: