Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShaha, Steven H.
TitelMatching-Tests: Reduced Anxiety and Increased Test Effectiveness.
QuelleIn: Educational and Psychological Measurement, 44 (1984) 4, S.869-81Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterHigh Schools; Multiple Choice Tests; Objective Tests; Scores; Student Attitudes; Test Anxiety; Test Format
AbstractIt was hypothesized that matching test formats would reduce test anxiety. Three experiments were conducted in which high school juniors and seniors took parallel matching and multiple-choice tests covering topics of prior knowledge or recently learned information. Results showed that matching tests were superior to multiple choice formats. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: