Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRaudenbush, Stephen W.
TitelMagnitude of Teacher Expectancy Effects on Pupil IQ as a Function of the Credibility of Expectancy Induction: A Synthesis of Findings from 18 Experiments.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 76 (1984) 1, S.85-97Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Age Differences; Aptitude Treatment Interaction; Elementary Education; Expectation; Experimenter Characteristics; Intelligence Quotient; Meta Analysis; Student Evaluation; Teacher Attitudes
AbstractMeta analysis was used on 18 studies of elementary students that tested the effects of teacher expectation on pupil IQ. Data supported the view that the better teachers know their pupils at the time of expectancy induction, the smaller the treatment effect. Additional findings and implications for further research are discussed. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: