Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSlavin, Robert E.; und weitere
TitelEffects of Cooperative Learning and Individualized Instruction on Mainstreamed Students.
QuelleIn: Exceptional Children, 50 (1984) 5, S.434-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperation; Elementary Education; Individualized Instruction; Mainstreaming; Mathematics; Mild Disabilities; Peer Acceptance; Student Attitudes
AbstractThe study examined effects on 117 mainstreamed academically handicapped students (grades 3-5) of an instructional method, Team Assisted Individualization (TAI), that combined cooperative learning with individualized instruction in mathematics. TAI and individualized instruction both had positive effects on social acceptance, attitudes toward math, and on teacher ratings of behavior. No achievement differences were found. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: