Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYonge, George D.
TitelSome Concerns about the Estimation of Learning Potential from the System of Multicultural Pluralistic Assessment.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 19 (1982) 4, S.482-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Ability; Academic Aptitude; Position Papers; Predictive Measurement; Research Problems; Social Influences; Statistical Analysis; Test Bias; System of Multicultural Pluralistic Assessment
AbstractAfter considering how an estimate of learning potential (ELP) is derived from the System of Multicultural Pluralistic Assessment, shows that most of the characteristics of ELP deemed to be important are generated by statistical artifacts. Notes that the fundamental assumption underlying ELP is without supportive evidence. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: