Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClarizio, Harvey F.
TitelIntellectual Assessment of Hispanic Children.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 19 (1982) 1, S.61-71Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Identification; Bilingual Students; Children; Elementary Secondary Education; Factor Structure; Guidelines; Hispanic Americans; Intelligence Tests; Literature Reviews; Predictive Measurement; Test Bias; Test Norms; Test Reliability; Test Validity; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractExamines whether individual intelligence tests such as the WISC-R are biased against Hispanic school-aged children. Discusses three common but faulty notions of test bias, and advances a psychometric definition of bias. Analyzes evidence regarding external and internal validity. Presents guidelines for intellectual assessment of bilingual students. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: