Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCallum, R. Steve; Bracken, Bruce A.
TitelAlternate Form Reliability of the PPVT-R for White and Black Preschool Children.
QuelleIn: Psychology in the Schools, 18 (1981) 4, S.422-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlack Youth; Comparative Testing; Intelligence Tests; Preschool Children; Preschool Education; Racial Differences; Screening Tests; Sex Differences; Test Reliability; Vocabulary Skills; Whites; Peabody Picture Vocabulary Test
AbstractCompared alternate forms of the Peabody Picture Vocabulary Test-Revised for (N=72) preschool children. Results indicated differences between Form L and Form M mean scores were nonsignificant for Whites, males, females, and the total group. For Black preschoolers, Form L was apparently more difficult to complete successfully than Form M. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: