Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorales-Chicas, Jessica; Gomez, Mariana; Gussman, Melissa; Kouyoumdjian, Claudia
TitelA Cultural Wealth Approach to Understanding Latin@s' STEM Mentee and Mentor Experiences
QuelleIn: Equity & Excellence in Education, 55 (2022) 4, S.371-385 (15 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Morales-Chicas, Jessica)
ORCID (Gomez, Mariana)
ORCID (Gussman, Melissa)
ORCID (Kouyoumdjian, Claudia)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1066-5684
DOI10.1080/10665684.2022.2047411
SchlagwörterCultural Capital; Hispanic American Students; Mentors; Student Experience; College Students; Student Attitudes; Culturally Relevant Education; Minority Serving Institutions; California
AbstractIn the United States, Latin@s remain underrepresented in the STEM workforce despite being a growing population in postsecondary institutions and across the country. Mentorship is needed to foster agency and leadership to build more Latin@ representation in STEM. In this study, we used a focus group and interviews to examine the mentee and mentor experiences of five Latin@ college students enrolled in a Hispanic-serving institution and participating in a STEM mentoring program for youth. We applied a community cultural wealth framework to describe participants' mentoring experiences and the practices that help Latin@s navigate the pre-K-20+ STEM pipeline. Mentoring Latin@s in STEM necessitates a culturally affirming approach that acknowledges community wealth and the ways students overcome institutional barriers. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Equity & Excellence in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: