Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAiello, Thomas
Titel"Do We Have Any Men to Follow in Her Footsteps?": The Black Southern Press and the Fight for Teacher Salary Equalization
QuelleIn: History of Education Quarterly, 58 (2018) 1, S.94-121 (28 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-2680
SchlagwörterTeacher Salaries; Gender Differences; African Americans; Editing; Entrepreneurship; Civil Rights; Race; Advocacy; Newspapers; African American Community; Educational History
AbstractThe black southern press was an entity dominated by male editors and entrepreneurs. The effort to equalize teacher pay, one of the core fights for rights in the South, and the principal effort at gendered race advocacy during the World War II era, was led in large measure by black women. While both the fight for salary equalization and the survival of the black press depended upon segregation to maintain their survival, those newspapers were entities dominated by men advocating for equal salaries in a profession dominated by women, and the gendered nature of their coverage shaped knowledge of the fight within the black community. (As Provided).
AnmerkungenCambridge University Press. 100 Brook Hill Drive, West Nyack, NY 10994. Tel: 800-872-7423; Tel: 845-353-7500; Fax: 845-353-4141; e-mail: subscriptions_newyork@cambridge.org; Web site: https://journals.cambridge.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "History of Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: