Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMavrogordato, Madeline; White, Rachel S.
TitelReclassification Variation: How Policy Implementation Guides the Process of Exiting Students from English Learner Status
QuelleIn: Educational Evaluation and Policy Analysis, 39 (2017) 2, S.281-310 (30 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3737
SchlagwörterEducational Policy; Classification; Policy Analysis; Program Implementation; Fidelity; Mixed Methods Research; Language Proficiency; Student Records; Interviews; Observation; State Surveys; Political Influences; Evidence; Educational Practices; Administrative Principles; Texas
AbstractAs state and federal policymakers continue to adopt more centralized policies, it is increasingly important to understand how policies, particularly those designed to enhance education for underserved students, are implemented locally. We employ a mixed-methods sequential explanatory design to investigate the implementation of one policy, that which guides the process of reclassifying English learners (ELs) as English proficient in Texas. First, we use event history analysis to determine whether the likelihood of being reclassified differs across the state for similar ELs. Second, we utilize interview and observation data from eight schools to unpack how practitioners implement reclassification policy. We find differences in the hazard rate of reclassification across the state, which is linked to practitioners' understanding of the policy. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Evaluation and Policy Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: