Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFoley-Nicpon, Megan
TitelVoices from the Field: The Higher Education Community
QuelleIn: Gifted Child Today, 38 (2015) 4, S.249-251 (3 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1076-2175
DOI10.1177/1076217515597288
SchlagwörterStellungnahme; Gifted Disabled; Definitions; Special Education
AbstractAs a licensed psychologist, educator, and researcher, my primary focus is on twice-exceptional individuals. I am interested in identifying their multifaceted needs, both in their talent domains and areas for growth, and in disseminating research-based intervention strategies that help them reach their full potential. As a psychologist, this focus manifests itself in providing comprehensive assessment, consultation, and therapy services; as an educator, in training future psychologists to understand and best work with this population; and as a researcher, in creating and critiquing the research basis for the other two domains. I truly believe we, as parents, educators, and psychologists, need to become better equipped to understand twice-exceptional students' individual differences. We need to set them up for success instead of letting them fall through the cracks. (As Provided).
AnmerkungenSAGE Publications. 2455 Teller Road, Thousand Oaks, CA 91320. Tel: 800-818-7243; Tel: 805-499-9774; Fax: 800-583-2665; e-mail: journals@sagepub.com; Web site: http://sagepub.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Child Today" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: