Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNovack, Miriam; Goldin-Meadow, Susan
TitelLearning from Gesture: How Our Hands Change Our Minds
QuelleIn: Educational Psychology Review, 27 (2015) 3, S.405-412 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-726X
DOI10.1007/s10648-015-9325-3
SchlagwörterNonverbal Communication; Concept Formation; Comprehension; Teaching Methods
AbstractWhen people talk, they gesture, and those gestures often reveal information that cannot be found in speech. Learners are no exception. A learner's gestures can index moments of conceptual instability, and teachers can make use of those gestures to gain access into a student's thinking. Learners can also discover novel ideas from the gestures they produce during a lesson or from the gestures they see their teachers produce. Gesture thus has the power not only to reflect a learner's understanding of a problem but also to change that understanding. This review explores how gesture supports learning across development and ends by offering suggestions for ways in which gesture can be recruited in educational settings. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Psychology Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: